A1/A3 Test

A1/A3

1 / 40

Ktorá z nasledujúcich podmienok vyžaduje registráciu prevádzkovateľa?
1) Vek pilota je najmenej 16 rokov
2) UAS má MTOM 250 g alebo viac
3) UAS (nie ako hračka) je vybavený kamerou
4) Prevádzka vykonávajúca sa v mestskej oblasti
5) UAS má maximálnu vzletovú hmotnosť pod 250 g, ale má veľmi vysokú rýchlosť (viac ako 90 km/h)

2 / 40

Za každých okolností je vždy potrebné dávať pozor, či sa v prevádzkovom priestore nenachádzajú iné lietadlá:

3 / 40

Aké sú nariadenia na Slovensku v prípade prevádzky UAS v chránených územiach 3. stupňa a vyššie ? 

4 / 40

Mohli by požívanie alkoholu ovplyvniť pilota na diaľku v súvislosti s bezpečnosťou letu?

5 / 40

Prečo je potrebné a nevyhnutné kontrolovať chodníky pre chodcov v blízkosti zamýšľanej prevádzkovej v oblasti UAS?

6 / 40

Ktorá z nasledujúcich možností je pravdivá:

7 / 40

Prečo nariadenie obmedzuje výšku letu v otvorenej kategórii?

8 / 40

Prečo je počas prevádzky UAS mimoriadne dôležité neustále pozorovať vzdušný priestor ?

9 / 40

Je povolený prelet nad nezúčastnenými osobami?

10 / 40

Ktorá z nasledujúcich možností predstavuje bezpečnostné riziko?

11 / 40

Ktoré letové údaje si máte uložiť?
1. Rýchlosti otáčania.
2. Čas štartu a pristátia.
3. Letové výšky.
4. Letové pozície.

12 / 40

Dron s hmotnosťou 3 kg lieta vo vzdialenosti 10 m od nezúčastnených osôb. Je takáto prevádzka legálna?

13 / 40

Ktorá kombinácia „označenia dronov“ a podkategórie "otvorenej" kategórie umožňuje najbližšiu prevádzku k nezúčastneným osobám?

14 / 40

Aké sú požiadavky na registráciu v otvorenej kategórii?

15 / 40

Vaše celé registračné číslo prevádzkovateľa UAS spolu s tajnými číslicami:

16 / 40

Ktorá z nasledujúcich možností  nepatrí medzi zodpovednosti pilota na diaľku?

17 / 40

Čo je predpoveď počasia?

18 / 40

Ako môžu byť ovplyvnené schopnosti pilota na diaľku počas lietania v nočných podmienkach ?

19 / 40

Čo je GDPR?

20 / 40

Môžete si odfotiť ľudí UAS-om?

21 / 40

Ktorá z nasledujúcich možností nie je používateľom vzdušného priestoru s posádkou?

22 / 40

Ako sa dá zabrániť rušeniu?

23 / 40

Výskyt čoho je nevyhnutné skontrolovať v blízkosti zamýšľanej oblasti prevádzky UAS? 

24 / 40

Čím je vyššia vonkajšia teplota, tým...

25 / 40

Aby ste dokázali nasnímať pár fotiek masívneho oceľového mosta a chceli by ste letieť so svojím UAS pod mostom, akej abnormálnej situácií môžete potencionálne čeliť ?

26 / 40

Otvorená kategória prevádzky vyžaduje:

27 / 40

Čo je nevyhnutné urobiť ako prvý krok v prípade straty spojenia C2 ?

28 / 40

Čo je potrebné z nižšie uvedeného zoznamu skontrolovať, aby ste mohli posúdiť bezpečnosť oblasti prevádzky UAS?

1. výskyt ciest a komunikácií,
2. výskyt vysokej trávy a porastu,
3. výskyt chodníkov pre chodcov,
4. výskyt zaujímavých možností na vytvorenie fotografie alebo záznamu,
5. výskyt porastov a kríkov.

29 / 40

Aká je správna reakcia, ak sa Váš UA dostane príliš blízko k inému lietadlu (nedostatočná separácia vo  vzdušnom priestore) ?

30 / 40

Čo je potrebné urobiť s batériami po ukončení letu s UAS ?

31 / 40

Prevádzkujete UAS v podkategórii prevádzky A2 s UAS triedy C2. Aká je minimálna bezpečná vzdialenosť od nezúčastnených osôb?

32 / 40

Ktoré tvrdenie týkajúce sa prítomnosti nezúčastnených osôb je pravdivé?

33 / 40

Situačné povedomie pilota na diaľku znamená

34 / 40

Ktorá z nasledujúcich možnosti nie je považovaná  za „abnormálnu situáciu“?

35 / 40

V ktorých krajinách sa uplatňujú ustanovenia nariadenia 2019/947?

36 / 40

Ak potrebujem získať informácie o výkonnostných obmedzeniach svojho UAV, tieto údaje získam:

37 / 40

Prevádzkujete UAS, ktorý je označený ako trieda C1 v podkategórii A1. Ktoré z nasledujúcich tvrdení sú pravdivé?

38 / 40

Z pohľadu ľudského faktora, aký je kľúčový zoznam kontrolných úkonov schopností pilota na diaľku posúdiť a vykonať bezpečný let?

39 / 40

Koľko satelitov je potrebných na získanie polohy x,y,z?

40 / 40

Výskyt čoho je potrebné dôkladne skontrolovať v blízkosti zamýšľanej oblasti prevádzky UAS?

Vaše skóre je

0%

Nákupný košík
Návrat hore